Elevrådet

Elevrådet spiller en væsentlig rolle på Lyngby Friskole. Der er her eleverne varetager deres egne og deres kammeraters interesser og stifter bekendtskab med demokrati i praksis. Det er her, de oplever, hvordan holdninger og meninger kan fremføres og påvirke en sag.

Vores elevråd har alle dage været en væsentlig del af skolens værdier. Det handler om, at vi ikke bare uddanner, men også danner eleverne; til livet på skolen, livet udenfor skolen, men også til livet efter skolen. Det handler om at give eleverne en fornemmelse af, hvordan man argumenterer for de værdier, man føler er vigtige for én selv og for fællesskabet. Vores elevråd er optagede af, at elever i de mindre såvel som i de større klasser får taletid og oplever at have et talerør gennem elevrådet. Vi hjælper hinanden på tværs af årgange med at styrke argumentationen for de gode værdier.

Lyngby friskoles elevråd består af elever fra alle klassetrin (med undtagelse af 0. klasse) samt en lærer til at koordinere og hjælpe med initiativer og egentlige projekter.