Intra og UNI-login

På Lyngby Friskoles intranet kan forældre og elever se elevens ugeplan og lektier for den kommende uge (ugeplan lægges på intranettet fredag før den kommende uges start). Derudover kan forældre og elever kommunikere med skolens voksne samt se kontaktdata på de øvrige forældre og elever i den pågældende klasse. Intra benyttes også til at melde sygdom og fra skolens side til at kommunikere ferieplan samt andre generelle informationer f.eks. invitation til Halloween eller sommerfest.

For at kunne tilgå skolens intranet, skal man have et UNI-login. Forud for elevens skolestart modtager forældrene information om oprettelse af UNI-login. Vi har på skolen ikke adgang til forældres UNI-login, da det er et personligt login. Vi kan derfor ikke hjælpe med at oprette eller nulstille kode. Det skal man selv gøre med sit personlige MitID. Man skal kun bruge MitID den første gang man anvender UNI-login på Forældreintra (eller hvis man sidenhen glemmer sit password).

​Elever på skolen får hjælp af de voksne med deres UNI-login. Når man har fået sit UNI-login, så kan man logge på ElevIntra på skolens webside.

​Du finder linket til Forældre- og ElevIntra på skolens webside under punktet "Intra" (yderst til højre).

Oplever du udfordringer med at logge på forældre- eller elevintra, kan det hjælpe at slette sin browserhistorik eller forsøge med en alternativ browser.