Lyngby Friskoles trivselsstrategi

​På Lyngby Friskole er vi optagede af, at alle børn oplever et skoleforløb, hvor læring og trivsel går hånd i hånd. For at der overhovedet kan ske læring, så er børnene nødt til at være trygge ved deres læringsfællesskab og opleve, at de har en betydning for det fællesskab, som de er en del af. Det er vigtigt for os, at alle de børn, der starter på Lyngby Friskole, møder en ny verden i trygge rammer, hvor de føler sig som en medspiller og en del af fællesskabet – både i deres klasser, men også med resten af skolen.

Børnene skal have lyst til at komme i skole, føle glæde ved at lære og udvikle nye færdigheder og de skal udvikle mod til, at være en aktiv del af fællesskabet – både fagligt og socialt.

Vores mål er, at vi kan være med til at skabe grundlag for, at vores elever går videre ud i verden med:

• tro på dem selv og på fællesskabet,
  • en social ansvarlighed og
  • en solid faglig rygsæk.