Morgenåbning​

Vi åbner hver morgen kl. 7.15 i SFO'en og hygger med børnene indtil de starter i deres respektive klasser. Nogle børn finder selv hinanden om morgenen og starter selv en leg. Andre børn skal hjælpes lidt igang og nogle vil helst sidde lidt stille og ligge puslespil eller få en historie læst for dem om morgenen. Morgenaktiviteterne varierer fra barn til barn og ligeledes med årstidernes skifte.

Charlotte, Børnehaveklasseleder

”Jeg har børnene fra skolestart og holder meget af, at se dem udvikle sig både socialt og fagligt, og skulle der være nogle børn, der mangler lidt fagligt – eller hvis der f.eks. kommer nye børn i 1. eller 2. klasse - så har jeg fornøjelsen af at løfte deres niveau hver fredag i det vi kalder Alka-lær. Her har vi sammen fokus på dét de kan have svært - oftest sammen med en anden fra klassen. Nærværet er i fokus og det gør, at børnene føler sig trygge og så lærer de lettere det, der lige gør, at de kommer op på niveau med resten af klassen.”