Kulturdag​

De kulturelle fagområder som musik, teater, billedkunst og bevægelse prioriteres højt på Lyngby Friskole. Derfor har vi kulturdag en dag om ugen fra 0. til 6. klasse. Det kan f.eks. betyde, at 1. klasse har undervisning om Afrikas dyr på kulturdag en uge, for at tage i Zoologisk Have og opleve savannens dyr på kulturdag ugen efter.

​Et andet eksempel på kulturdag kan være, at vores 4. klasse lærer om affaldssortering og vigtigheden i at tænke bæredygtigt i stor og lille skala og ugen efter besøger de Vestforbrændingen. Eller vores 6. klasse, der får undervisning i designløsninger og arkitektur på kulturdag den ene uge og tager på Dansk Arkitektur Center ugen efter for at studere emnet mere hands-on.

Hvert år har vi også eleverne med på Statens Museum for Kunst og i det Kongelige Teater.