Kreative fag der styrker og udvikler fantasien

Lyngby Friskole tilbyder vi en række forskellige kreative fag. De dækker blandt andet over:

• ​Kunst
  • ​Musik
  • ​Teater
  • ​Skulptur og arkitektur
  • ​Maleri

Vi har dygtige både kunst- og musiklærere ansat på skolen, som sikrer, at eleverne får en fyldestgørende og givende undervisning i de kreative fag på samme måde som de mere traditionelle fag såsom engelsk, dansk og matematik.

De kreative fag udvikler både personligt og i fællesskab

At arbejde med kreative fag som for eksempel musik, kunst og teater både udvikler og styrker fantasien hos eleverne. Børn med en rig og veludviklet fantasi bliver bedre til at kunne begå sig sammen med andre, men vil også opnå stor personlig udvikling.

Undervisning i kunst

Når vi underviser i kunst, arbejder vi med at udvikle elevernes billedsprog. Eleverne lærer at observere og iagttage voksne kunstneres arbejde, ligesom vi også arbejder med elevernes evne til fordybelse, at give udtryk for deres følelser gennem billeder og at være grundige.

Efter 8. klasse går vores elever til prøve i billedkunst.

Undervisning i musik

I vores musikundervisning lærer vores elever både at spille på forskellige instrumenter og at synge. Eleverne får kendskab til mange forskellige genrer og musik fra andre verdensdele. De får kendskab til, hvordan man kan udtrykke både følelser og stemninger ved hjælp af musikken.

Vi inddrager ikke kun sang og spil, men også drama og leg i vores musikundervisning. På den måde lærer eleverne også at udtrykke sig kropsligt.

Vi har elever fra Lyngby, Rudersdal, Gentofte og mange flere byer.