Prøvefag

Lyngby Friskole følger folkeskolens prøveplan for afgangsprøver (dog fritaget for kristendom). Det betyder, at 9. klasses eleverne skal til eksamen i fem bundne prøver og to prøver som findes ved udtræk. De fem bundne prøver er; en skriftlig og mundtlig prøve i dansk, en skriftlig prøve i matematik, en mundtlig prøve i engelsk og en fælles mundtlig prøve i fagene fysik/kemi, biologi og geografi.

På Lyngby Friskole er det desuden muligt i 9. at deltage i eksamen i Cambridge – English as a second language (læs evt. mere under punktet "Cambridge").

​I 8.​ klasse skal eleverne i følge folkeskolens prøveplan aflægge prøve i et obligatorisk praktisk/musisk valgfag.​ På Lyngby Friskole er det faget Billedkunst, vi tilbyder som prøvefag. Resultatet fra denne prøve indgår i bestå-kravet til folkeskolens afgangseksamen.