Undervisning​

På Lyngby Friskole starter engelskundervisningen i 0. klasse. På 8. årgang har vi obligatorisk udveksling med en hollandsk bilingual skole i Breukelen. I 9. klasse er Cambridge-engelsk obligatorisk, og eleverne kan vælge at afslutte med en eksamen.

​I 5. klasse skal eleverne supplere med tysk som fremmedsprog.

På Lyngby Friskole indgår computerne i næsten alle fag. Alle børn har adgang til vores computere både i klasselokalerne og vi har trådløst netværk i alle klasselokaler. Vi har desuden nye smartboards i alle klasser.

For eleverne er en laptop et helt naturligt arbejdsredskab, hvad enten de skal skrive en rapport, udregne opgaver online eller søge oplysninger til en opgave på nettet. Vi har laptops, som eleverne i 0. - 4. klasse kan bruge på skolen.

Fra 5. - 9. klasse skal eleverne medbringe deres egen laptop. De får udleveret login til Officepakken.